Bad copy – tego unikaj na Twojej stronie www. Cz. 1

Mówią Ci, żeby pisać teksty nasycone słowami kluczowymi… jednak nie mówią Ci CAŁEJ prawdy. Słowa kluczowe w treści strony to tylko część sukcesu. Popatrz, jak zły copywriting może zniechęcić najbardziej napalonego na Twoją ofertę Klienta i poznaj narzędzie, które może pomóc Ci w Tworzeniu lepszych tekstów na Twoją stronę!

1Ja, ja, ja… i jeszcze raz – JA!

Zimowy wieczór. Pewien utalentowany dyrygent. Wielka sala koncertowa, wszyscy we frakach, podniosły nastrój gali noworocznej. Po koncercie bankiet, podczas którego ów muzyk przy lampce szampana zabawia gości rozmową… a raczej monologiem.

Niestety – mówi wyłącznie o sobie. Opowiada o miesiącach prób i przygotowań do koncertu, o muzycznej pasji, o swoich wcześniejszych osiągnięciach… Robi to mocno, intensywnie, niemal recytując gotowe, wyuczone na pamięć zdania i nie dając rozmówcy dojść do słowa. Nic dziwnego, że interlokutorzy z przepraszającym skinieniem odwracają się i szukają ratunku w znajomych, dostrzeżonych nagle w drugim końcu sali… chyba.

Rozżalony geniusz batuty szuka kolejnej „ofiary”… jest! Piękna kobieta w czarnej sukni. Czy to możliwe, że jest tu sama? Ona się rozgląda… On się zbliża… – Dobry wieczór… – mówi ciepłym tonem i nie czekając na odpowiedź – przedstawia się i rozpoczyna rozwodzić nad swoją karierą.

Mija minuta… druga… trzecia… pani coraz bardziej nerwowo patrzy w lewo… w prawo…
Wreszcie! Wreszcie on to dostrzega, wreszcie iskierka zrozumienia tej sytuacji błyska w jego umyśle!

– Och… przepraszam… bardzo Panią przepraszam, bo ja tak ciągle tylko o sobie… – ulga. Na jej twarzy maluje się uczucie ulgi – jest dobrze, myśli, jest naprawdę dobrze, tylko żeby teraz tego nie spalić… – Droga Pani… – mówi tak ciepłym tonem, jak tylko potrafi – Porozmawiajmy o Pani… proszę mi powiedzieć… jak bardzo się Pani podobał MÓJ dzisiejszy koncert?
Więc jak? Chcesz, żeby Twoja strona miała właśnie taki wpływ na odbiorcę? Rozumiesz, że nie jest to droga do zwiększenia konwersji? Jeśli chcesz szybko sprawdzić, czy Twoja strona nie jest nadmiernie skupiona na sobie – polecam Ci semantyczny audyt strony.

2Jak to poprawić?