Linki sponsorowane – 6 błędów w tekstach reklam AdWords

Tekst reklamowy w systemie linków sponsorowanych AdWords to tylko 95 znaków… zobacz, jakie błędy często popełnia się przy tworzeniu tekstów reklam, a gdyby okazało się inaczej – zmień to natychmiast, aby zwiększyć CTR i uzyskać więcej z Twojego budżetu!

1

Brak wykorzystania słowa kluczowego.

Reklama jest wtedy po prostu mało trafna. Google pogrubia w tekście reklamy to słowo, które wystąpiło w zapytaniu użytkownika. Widoczne słowo kluczowe od razu wskazuje, że reklama dotyczy tego, czego szukałeś. Ważne, żeby dopasować brzmienie reklamy możliwie dokładnie do konkretnego słowa i jego składowych.

W tym celu nie obejdzie się bez odpowiedniego rozłożenia kampanii na grupy reklam. Jeśli np.użytkownik wpisał zapytanie „tani hosting” – należy mu wyświetlać reklamę cenową, która eksponuje atrakcyjną cenę usługi. Z kolei na zapytanie „hosting wordpress” dobrze jest wyświetlić reklamę, która pokaże, że na danym serwerze świetnie instaluje się WordPress’a.

2

Brak czytelnego wezwania do akcji.

Czasami autorzy reklam próbują „upchnąć” w tekście reklamy bardzo wiele informacji na temat reklamowanego produktu lub usługi, zapominając o tak ważnym elemencie, jak wezwanie do akcji.

Wezwanie do akcji to najczęściej czasownik w drugiej osobie w trybie rozkazującym, wypróbuj, sprawdź itp. Zgodnie z wytycznymi Google nie należy stosować natomiast słowa „kliknij. Dobre słowa, to „Sprawdź”, „Wypróbuj”, „Przekonaj się”, „Dołącz”, „Porównaj” itp.

3

Nadmierne skupienie na sobie.

Podstawowy błąd nie tylko reklam AdWords, ale w ogóle błąd w komunikacji firm z odbiorcami: kreowanie komunikacji z perspektywy nadawcy, a nie odbiorcy komunikatu. Innymi słowy, zamiast „Mamy unikatową technologię”, lepiej napisz „Skorzystaj z unikatowej technologii”.

Nierzadko firmy przeceniają informacje, które nie stanowią korzyści dla Klienta. Mamy 10 lat doświadczenia nie brzmi tak dobrze, jak to, co Klienci zyskują dzięki temu doświadczeniu. Nie bój się zatem zdań typu: „90% Klientów ponownie u nas kupuje. Sprawdź, dlaczego?”

4

Za dużo korzyści na raz.

Linki sponsorowane umożliwiają tworzenie nagłówka z 25 znaków i dwóch linii tekstu po 35 znaków. Razem mamy zatem do dyspozycji zaledwie 95 znaków, plus ewentualnie wyświetlany adres URL oraz rozszerzenia reklam.

W tak ograniczonych treściach zazwyczaj uda się skutecznie przekazać TYLKO JEDNĄ korzyść. Nie próbuj wtłoczyć wszystkich informacji z jedną reklamę, zamiast tego utwórz lepiej kilka reklam o sprawdzaj, która jest najbardziej skuteczna.