Tylko trzy linie kodu – a jakie efekty w Google!

Kilka linii kodu może poprawić Twoją pozycję w wynikach organicznych i zapewnić lepsze wykorzystanie budżetu w AdWords – czyli o przyspieszaniu strony.

1Na czym to polega?

Strona internetowa to zazwyczaj wiele plików różnego rodzaju, głównie – o charakterze tekstowym. Kod HTML, arkusze CSS, skrypty JavaScript – to najbardziej popularne elementy. Tego rodzaju pliki można skutecznie kompresować po stronie serwera, przesyłać do użytkownika mniejsze, skompresowane pliki, a następnie rozpakować je w komputerze użytkownika. Dzięki temu, że przesyłane są mniejsze pliki – otwieranie strony trwa po prostu krócej.

Algorytmy wyszukiwarki Google coraz lepiej oceniają jakość stron www. Jednym z czynników, które biorą pod uwagę, jest szybkość otwierania. A tę można często poprawić przy pomocy opisanej kompresji. Jakie korzyści odnosisz dzięki kompresowaniu strony?

  • 1. Strona otwiera się szybciej.
  • 2. Strona generuje mniej transferu.

Oszczędności transferu, w wypadku popularnych serwisów, mogą być ogromne – wynoszą one nawet 30-50%, jeśli za transfer w znacznym stopniu odpowiadają treści tekstowe.

2Co to daje w praktyce?

Efekty dla ludzi

Twoja strona po prostu otwiera się szybciej, przez co użytkownicy chętniej z niej korzystają.

Dodatkowo, przy dużej ilości tekstu na stronie użytkownicy korzystający z internetu mobilnego i często odwiedzający Twoją stronę mogą odczuć mniejszą konsumpcję transferu.

Efekty dla wyszukiwarki

Twoja strona jest oceniana jako lepsza. Roboty wyszukiwarki, oceniając jakość strony, biorą pod uwagę coraz więcej elementów, a szybkość otwierania jest obecnie jednym z bardziej istotnych.

Efekty dla Ciebie

Masz szanse na lepsze wyniki jakości w oczach Google, co oznacza bardziej efektywne wykorzystywanie budżetu oraz szansę na wyższe wyniki organiczne.

Ponadto Twoje opłaty za transfer – jeśli je ponosisz – mogą ulec obniżeniu.

3Jak to poprawić?

Krok1. Sprawdź czy działa Ci kompresja.

Wykonaj audyt strony bezpłatnie poniższym narzędziem. W sekcji analizy szybkości znajdziesz informację, na temat wykrytej kompresji. Jeśli masz wynik OK – nic nie musisz robić, gratuluję – Twoja strona ma włączoną kompresję. Jeśli jednak Twój brzmi „DO POPRAWY”…

Zorientuj się, czy Twój operator hostingowy pozwala na włączenie kompresji. Najczęściej jest to realizowane przez tzw. moduł mod_deflate. W Blink.pl tak właśnie realizujemy kompresję plików wybranego rodzaju.

Po zalogowaniu się na serwer poprzez FTP w folderze Twojej strony powinien być plik o nazwie .htaccess, a jeśli go nie ma utwórz zwykłym edytorem tekstu plik o takiej nazwie i wgraj do głównego folderu Twojej strony.

Krok 2. Włączanie kompresji

W pliku .htaccess zrób taki wpis:


<IfModule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/css text/x-component application/x-javascript application/javascript text/javascript text/x-js text/html text/richtext image/svg+xml text/plain text/xsd text/xsl text/xml image/x-icon application/json
</IfModule>

Zapisz plik na serwerze. Sprawdź naszym narzędziem poniżej, czy zadziałało – jeśli nie – skontaktuj się z operatorem hostingu, pomoże dobrać właściwą dyrektywę.

Powodzenia!

[urlparam param=”imie” default=”Tutaj” /] sprawdź kompresję Twojej strony!

Chcesz się dowiedzieć, co warto poprawić na Twojej stronie, żeby uzyskać lepsze wyniki? Tym narzędziem możesz bezpłatnie sprawdzić swoją stronę www w 10 sekund.

Za treść artykułu odpowiada:

Łukasz Bielawski, kierownik działu pozycjonowania Blink.pl

Łukasz Bielawski

Kierownik działu SEO w Blink.pl, programista PHP, pasjonat systemów CMS Joomla i WordPress.